Sysimarja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Henkilöt

+15
-foxface
jensku:)
foxface
Nalkageimi
jonsku
arrow
Clove 2
catnip
ellastina
Jude
liisa
Leffa Poju
Sopuli
Lileih
Alegría
19 posters

Siirry alas

Henkilöt Empty Henkilöt

Viesti  Alegría Ma Maalis 19, 2012 7:23 am

Täällä siis keskustelua kirjojen henkilöistä. Kenestä pidät, ja kenestä et? Perustelujakin voisi toki olla. Ketä muistutat tai keneen samaistut eniten? Pientä perustelua tähänkin.

Itse Pidän ainakin Ruesta, Primistä ja Katnissista. Myös ehkä Ketunnaamasta ja Peetasta. Ruesta sen vuoksi, että hän on viaton pikkutyttö, joka paiskataan keskelle peliä, joten tunnen myötätuntoa häntä kohtaan. Primistä pidän, koska hän on mukavan oloinen tyttö, joka pitää eläimistä, kuten minäkin. Katnissista pidän sen vuoksi, että hän on vahva persoona, eikä muiden käskettävissä. Ketunnaama on kiva, sillä hän selvittää tietään läpi pelin tappamatta ketään. Ja vielä Peeta. Hän on rauhallinen ja mukava poika, joka on helposti kaikkien kaveri, eikä tahdo kenellekään pahaa, jonka vuoksi pidän hänestä

En pidä ainakaan presidentti Snowsta, tuskin tarvitsee perusteluja laittaa, kaikki varman ymmärtävät miksi Very Happy

Itse muistutan ulkonäöllisesti eniten Primiä, mutta sisäisesti, se onkin jo hankalampi juttu. Samaistun kuitenkin eniten ehkä Ketunnaamaan, sillä toimisin täsmälleen samalla tavalla, jos joutuisin Nälkäpeliin. En voisi ikimaailmassa tappaa ketään, joten piilottelisin ja varastaisin, aivan kuten Ketunnaama.

Nyt olisi kiva saada kuulla teidän mielipiteitänne, joten kirjoittakaahan vain Very Happy
Alegría
Alegría

Viestien lukumäärä : 11

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöt Empty Vs: Henkilöt

Viesti  Lileih Ma Maalis 19, 2012 8:07 am

Mä oon ihan alusta alkaen tykänny Primistä. Mulla ei oo siihen mitään erikoisempaa syytä, hänessä vaan on jotain hurmaavaa! Ehkä se on se viattomuus ja hyvyys, sekä tietynlainen rohkeus. Rue on kans tosi ihana tapaus, samaan aikaan tosi sitkeä ja herkkä.

Kun mä luin kirjaa ensimmäisen kerran, niin mä vihasin Peetaa. Mä näin hänet sellasena ärsyttävänä pullaposkisena mielistelijänä, ihan säälittävänä tapauksena. Sit tähän vastapainoks, ni Gale oli ihana! Inhosin sitä, ku Katniss ja Peeta lempeili siel luolassa ku Gale parka joutu semmost kattelee siellä kotikulmilla. Ihan koko trilogian loppuun saakka mä toivoin, että pliis Katniss, valitse Gale! Nykyään mä oon oppinu ellen tykkäämään niin ainakin sietämään Peetaa, koska onhan se niin tärkee hahmo. Mut edelleen Gale! ♥

Katniss on tosi kiehtova hahmo. Itsepäinen, vahva ja päättäväinen. Mun oli ainakin tosi helppo samaistua häneen. Ja Katnissin isää mä oon kans pitäny mielenkiintosena! Hänestä ei kerrota paljon, mutta mun päähän on silti syöpynyt just tietynlainen kuva hänestä. Katnissin äidistä mä en oo missään vaiheessa erityisemmin pitänyt.
Lileih
Lileih

Viestien lukumäärä : 16

Viesti  Sopuli Ma Maalis 19, 2012 10:19 am

Rue on ehdottomasti lemppari. Katnissista ja Peetasta tykkäsin myös mutta nyt näyttelijöiden takia vielä enemmän.
Rakastan Rueta niin hahmona kuin näyttelijästä. Luonteeltani saattaisin muistuttaa Rueta. En pystyisi tappamaan ja pelkään aika usein että nään jonkun kuolevan Oli se sitten eläin tai ihminen. Pelottavaa edes ajatella semmosta. Olen myös aika ujo ihminen niinkuin Rue. Ihailen myös Ruen kasvis parantamis tietoa. Johanna on kans kiva hahmo. Vähän kova mutta auttaa muita. Primistä en saanut hirveesti käsitystä. Oli kuitenkin paljon ilisempi kirjassa kuin näyttää trailereissa ja kuvissa olevan.

Sopuli

Viestien lukumäärä : 33

http://sarasfablife.blogspot.com/

Viesti  Leffa Poju Ke Maalis 21, 2012 10:56 am

Itse taidan olla ainoa Treshiä tosissaan fanittava Nälkäpelin lukija. Siis Tresh vain on niin KOVA JÄTKÄ!
Juonipaljastus:
Twisted Evil BADASS! Twisted Evil

Treshin jälkeen fanitan Haymitchia ja Rueta. Haymitchissa minua kiehtoo lähinnä hänen traaginen menneisyytensä ja Rue on niin IHANA! (Jos voin nyt käyttää tuota sanaa vaikuttumalta tyttömäiseltä).

Pidän myös jonkin oudon syyn takia Effiestä. En tajua miksi, mutta jotenkin Effie on vain yksi lempihahmoistani.
Leffa Poju
Leffa Poju

Viestien lukumäärä : 9

Viesti  liisa Ke Maalis 21, 2012 11:11 am

Leffa Poju kirjoitti:Pidän myös jonkin oudon syyn takia Effiestä. En tajua miksi, mutta jotenkin Effie on vain yksi lempihahmoistani.
Täälläkin yksi Effie-fani! Jotenki se, että capitolilaisuudestaan huolimatta Effie aidosti välitti Katnissista ja Peetasta tekee siitä niin ihanan.

Yks parhaimmista hahmoista on mun mielestä Cinna. Cinna oli niin erilainen, kuin muut capitolilaiset ja velho niitten pukujen kanssa. Haymitch on myös jostain oudosta syystä miellyttänyt mua, vaikka hän paljon tyhmää tekikin, mutta luultavasti juurikin tuo edellisenkin mainitsema menneisyys tekee Haymitchistä niin kiinnostavan. Myös Johanna Mason oli musta tosi hyvä hahmo, jotenkin osasin samaistua häneen.
liisa
liisa

Viestien lukumäärä : 13

Viesti  Jude Ke Maalis 21, 2012 11:57 am

No Katniss tietenki, Peetastki ja Ketunnaamast:) En tällä hetkellä vois kuvitella tappamassa, mutta itsesuojelu vaisto on aina ollut korkealla niin usoisin että tappaisin....vain siinä tapauksessa jos mun kimppuu hyökättäis, en siis vapaaehtosesti;D
Jude
Jude

Viestien lukumäärä : 13

Viesti  ellastina La Maalis 24, 2012 12:44 pm

Lempparini on Haymitch! Haymitchin ilkeän ulkokuoren alla on varmasti hyväsydäminen ihminen, mutta Nälkäpeli otti liian koville, joten hänen oli pakko luoda kova ulkokuori.
Peetakin on ihana, jotenkin todella symppis hahmo.
Johannastakin pidän hänen suorapuheisuutensa takia.

Sekoaisin varmaankin itse Nälkäpelissä, joten tappaisin kaiken mikä eteen tulee, tai sitten piilottelisin kuten Ketunnaama. Smile
ellastina
ellastina

Viestien lukumäärä : 17

http://girlwithbread.tumblr.com

Henkilöt Empty Vs:Henkilöt

Viesti  catnip Ti Maalis 27, 2012 5:38 am

Haymitch on mun ehdoton lemppari, koska se on jotenkin omalla tavallaan hauska ja erilainen hahmo kuin mitä muissa mun lukemissa kirjoissa on ollut. Haymitch on myös suorapuheinen ja iva Capitolia kohtaan on niin näkyvää.
Effie on munkin mielestä hyvä, koska se on just semmonen tyypillinen Capitolin asukas ja toivoo koko ajan saavansa paremman vyöhykkeen nälkäpeliin.
Tykkään myös Katnissistä ja Ketunnaamasta ja tietysti Peetasta.
catnip
catnip

Viestien lukumäärä : 17

Viesti  Clove 2 Pe Maalis 30, 2012 9:23 am

Mul on outo taipumus et tykkään ammattilaisist kova Clove fani olen mut myös Cato ja Glimmer. En tiiä oikeen miks jotenki Cato ja Clove oli sellasii tappokoneita ja niin taitavia ja raakoja että luultavasti olisin nälkäpelis yhtä hullu kun ne. Ja no Glimmer oli jotenki vaan sellanen blondi, joka ei oikeen tajua mikä on järkevää. Lemppareita myös Peeta, Ketunnaama, Effie ja Johanna.

Clove 2

Viestien lukumäärä : 4

Viesti  arrow Ma Huhti 09, 2012 8:08 am

Ite tykkään oikeastaan kaikista kirjan hahmoista ainakin vähän (miinus presidentti Snow ja presidentti Coin :--D). En kyllä lämmenny Peetalle silloin kun luin kirjoja, mutta nyt kun oon saanut ne luettua, oon alkanut pitämään Peetasta koko ajan enemmän. Ja nyt en enää tajua miten pystyin olemaan tykkäämättä!
Suosikkihahmoni on ehdottomasti Rue, ei siinä sen kummempia perusteita, mutta jotenkin rakastuin siihen heti. Muita lemppareita on ainakin Finnick ja Ketunnaama.(:
arrow
arrow

Viestien lukumäärä : 11

Henkilöt Empty Henkilöt

Viesti  jonsku To Toukokuu 17, 2012 9:34 am

Ite oon ihan hirvee pahis-fani. Kaveritkin Nälkäpelin katottua sanoi "Rue on paras!" mut mä en vaan ymmärrä mikä siinä on niin ihana. Onhan seki yks suosikeist mut silti.
Tykkään Catosta, Clovesta, Glimmeristä, koska luultavasti itekkin olisin semmonnen tappokone siellä, enkä luultavasti miettisi yhtään.

Presidentti Snow:sta en tykkää yhtään! lol!

jonsku

Viestien lukumäärä : 2

Viesti  Nalkageimi Ma Toukokuu 21, 2012 9:49 am

Huom. tämä voi sisältää juonesta spoilauksia

Itse en tykkää pahiksista tippaakaan, mutta rakastuin Treshiin, se vaikutti sellaselta herttaselta hiljaselta pojalta, joka oli kekseliäs jne. aluks, ja mikskä se sit osottautukaa ^^ ?? Beetee on yks toinen, ihastuin tähän hahmoon jo silloin kun luin, kun Katniss, Beetee ja Wiress olivat harjoittelemassa solmuja, rakastuin Beeteen laseihin, ja siihen tyyliin, miten Beetee selittelee asioita " liian pitkälle ". What a Face Kolmas mahtava äijä on Haymitch, kuka nyt ei tykkäisi meidän ihanasta vanhasta juoposta, jolla on ihana tapa suhtautua asioihin, ja jotenkin aina sillä on sellane kyky saada joku pahalle mielelle. Inhokkeiksi voisin ykköseksi sanoa Peetan. Boggs on ihana, sellanen ihanan sympaattinen hemmo, repesin pahasti, kun Boggsi sanoi " Meitä on vaikea vakuutella, näimme juuri Finnick Odairin alusvaatteillaan ". :'DDDDDD

Jotenkin ei aina jaksa lukea Peetasitäpeetasuuteleepeetatätä'- juttua, se rupee olee jossainvaiheessa tylsää, myös Marvel ja Cato on inhottavia.. Nojaa, siinä vähän kaikenlaista.
Nalkageimi
Nalkageimi

Viestien lukumäärä : 2

Viesti  foxface Ma Kesä 18, 2012 5:53 am

Pidän Primistä, Katnissista, Peetasta, Buttercupista, Anniesta, Ruesta, Finnickistä, Effiestä, Haymitchistä Johannasta ja jotenkin myös Katnissin äidistä.
Inhokeita ovat tietenkin Snow ja Coin.

// Unohdin Cinnan ! Cinna on mahtava, samoin Portia ja koko valmisteluryhmä.
foxface
foxface

Viestien lukumäärä : 16

Viesti  jensku:) Su Kesä 24, 2012 1:03 am

Kaikki ne on omalla tavallaan ihania, paitsi tietty Presidentti Snow + muut pahikset Very Happy Mä tykkäsin Finnicistä tosi paljon, ja se kun se sit kuoli oli kauhee shokki ja just ku se oli saanu Annien ja menny naimisiin sen kanssa ja kaikki oli niin hyvin Crying or Very sad

Viestien lukumäärä : 8

Viesti  -foxface Ma Heinä 02, 2012 12:15 am

Tietenkin ketunnaama, se on jotenkin persoonallinen ja erottuu positiivisesti joukosta, samaistun siihen luonteeni perusteella aivan täysin. Leipäpoika (peeta) kuuluu kanssa suosikkeihin sekä avox-tyttö. Ihastun jotenkin kummasti miltei aina näihin jotka kuolee jossain vaiheessa, eikä oo välttämättä aina niin suuressa valossa kuin päähenkilöt.. Jännä juttu mussa :3
-foxface
-foxface

Viestien lukumäärä : 9

Viesti  Q+Black Ma Heinä 02, 2012 2:34 pm

Minulla ei itseasiassa ollut kovinkaan paljon suosikkeja tässä sarjassa.

Olen aina pitänyt päähenkilöistä ja erityisesti näistä naispuolisista, joten Katnissista tuli automaattisesti yksi suosikeista. Hän on vahva ja itsenäinen persoona, josta löytyy tarvittaessa herkkyyttä. Prim ei ollut minulle mitenkään erikoinen hahmo, mutta harmitti silti se, että se kuoli. Annie oli kyllä myös aika omanlaisensa persoona.

Gale oli alusta asti suosikki ja Peetasta aloin tykkäämään ehkä siinä vaiheessa vasta kun se tuli kolmannessa kirjassa takaisin vyöhykkeelle 13. Olen aina pitänyt enemmän ärtsyistä persoonista Laughing Ja Finnick, ah, loistava Cool
Q+Black
Q+Black

Viestien lukumäärä : 12

http://lukunurkkaus11.blogspot.fi/

Viesti  Clearwater La Heinä 14, 2012 2:13 am

Kun luin ekan kirjan, mulla ei ollut mitään käsitystä siitä, kuka mun lemppari mahtaa olla. Mä en yleensä pidä naishahmoista, mutta Rue ja Katniss on sellaisia, että heistä minä pidän. Leffan nähtyäni aloin tykätä Catosta, vaikka Gale oli mun suosikki kun pitäisi ekasta lukukerrasta yksi mainita.

Mutta nyt on lemppariksi noussut Finnick. Ainakin Vihan liekeissä mä heti ajattelin, että hei tuohan on hyvä tyyppi. Ja kumma sanoa, mutta mä tykkään myös Beeteestä, se on sopivan outo.
Ja Cinna on aivan mahtava tyyppi. Tykkään tosi paljon Cinnan asenteesta ja luonteesta, ja oli aivan kamalaa Vihan liekeissä lukea mitä Cinnalle tehtiin Katnissin edessä. Tuli oikein itku silmään.
Ja Haymitch on myös ihan mahtava! Oikeastaan omalla tavallaan aika söpö.
Mä ensialkuun vihasin Johannaa, mutta kun luin mikä homman nimi oikeasti oli, aloinkin pitää hänestä.

Jos nyt pitäisi sanoa joku top 3 tyylinen juttu, niin varmaan se menisi näin: Finnick, Cato ja Rue.

Inhokkihahmot ovat ehdottomasti presidentti Snow ja Vyöhykkeen 12 uusi rauhanvartijoiden päällikkö, jonka nimeä mä en muista.
Clearwater
Clearwater

Viestien lukumäärä : 21

Viesti  TheZiizi Ke Toukokuu 01, 2013 7:42 am

Hmm. No suosikkina tietysti ekana oli Katniss, kun se oli niin vahva ja rohkea mennessään Nälkäpeliin. Myöhemmin lempparikseni on muodostunut Peeta. Smile Tykkään myös Cinnasta (+koko valmisteluryhmästä), Ruesta ja Haymitchista. Inhokit Snow ja Coin.
TheZiizi
TheZiizi

Viestien lukumäärä : 8

Viesti  Roze La Maalis 29, 2014 12:46 pm

Voi ei! Olenko ainut, joka pitää Coinista? Se on jotenkin niin arsyttävä, että siitä on pakko pitää. Toinen syy on se, että meillä on sama etunimi, joten... Effiekin on vain niin ärsyttävä (varsinkin Vihan Liekeissä), että siitä tulee pakosti joku suosikki.

Lisäksi suosikkeihini kuuluu ehdottomasti Rue ja Prim, koska ne ovat vain niin raukkoja. Varsinkin Rue. Myös Cato, Clove, Tresh ja muut vahvat tappajat olivat mieleeni, niin ja tietenkin Katniss (outoa, kun tulee mainittua vasta tässä vaiheessa).

Inhokkeja mulla on aika paljon. Ihmettelen miksi edes pidän koko sarjasta, kun inhoan niin monia hahmoja. Listaan kuuluu mm. Peeta (kyllä vain), Ketunnaama, Haymitch, Snow, Gale, Finnick, Johanna ja pari muuta. Gale ja Peeta ovat vain jotenkin liikaa esillä (ja Katniss ei sitten ole, vai?) ja heidän olemuksensa ärsyttää minua. Haymitch ihan muuten vaan, samoin Ketunnaama. Ei vain ollut mitenkään kivoja hahmoja. Finnickissä ja Johannassa mua häiritsi joku asia, varmaan niiden käytös...

Roze

Viestien lukumäärä : 1

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa