Sysimarja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kirjat vs. leffat

3 posters

Siirry alas

Kirjat vai leffat?

Kirjat vs. leffat Vote_lcap100%Kirjat vs. leffat Vote_rcap 100% 
[ 6 ]
Kirjat vs. leffat Vote_lcap0%Kirjat vs. leffat Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Ääniä yhteensä : 6

Kirjat vs. leffat Empty Kirjat vs. leffat

Viesti  -katniss- Ke Maalis 20, 2013 11:02 am

Kunpi on sinusta parempi; leffa(t) vai kirjat?

Itse tykkään enemmän kirjoista. Leffasta on napsittu joitakin kohtauksia pois (joka on tietenkin ymmärrettävää), ja kirjat ovat muutenkin minusta paljon sykähdyttävänpiä. Koko Nälkäpelin idea on minusta se, että se on kerrottu Katnissin näkökulmasta, ja kirjoissa se on helponpi tuoda esiin. Mutta hyvin on leffankin kanssa onnistuttu.

Mutta en kuitenkaan tarkoita, että leffa olisi huono. Päinvastoin, sehän on huippuhyvä! Mutta joskus on ihan hyvä yrittää päättää se yksi ja ainut paras vaihtoehto. Siksi äänestyksessä ei ole valittavana kohtaa ''molemmat''. Wink
-katniss-
-katniss-

Viestien lukumäärä : 19

http://www.lemmikkinimun.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kirjat vs. leffat Empty Vs: Kirjat vs. leffat

Viesti  Mira To Maalis 21, 2013 1:00 pm

Mulla on ihan yleisesti se mielipide, että jos kirjasta tehdään leffa, se ei voi koskaan voittaa kirjaa. Kirja on kuitenkin se alkuperäinen ja leffoissa on aina muutettu ja jätetty pois jotakin. Mutta vaikka kirja onkin musta aina parempi, niin leffakin voi olla aivan käsittämättömän hyvä ja mähän lähes poikkeuksetta tykkään kaikista leffoista, jotka tehdään mun lukemista kirjoista. :DD Se on vaan kiva nähdä ne kirjojen tapahtumat silmiensä edessä, vaikkei ne aivan kuvausta ja omia kuvitelmia vastaisikaan.

Off-topic: Elämäni seinäruusuna on kyllä aika täydellinen kirjaan pohjautuva leffa, mutta se varmaan selittyy sillä, että Stephen Chbosky on niin kirjan kirjoittaja kuin leffan käsikirjoittaja ja ohjaaja. Wink
Mira
Mira
Admin

Viestien lukumäärä : 98

http://sysimarja.foorumini.com

Viesti  TheZiizi Ti Huhti 02, 2013 7:46 am

Se on kyllä ihan totta, kirjat. Niissä kerrotaan heti paljon nopeammin asia. Pysyy myös kärryillä heti paremmin.
Olen myös välillä huomannut, että elokuvissa ei tehdä aina niinkuin kirjoissa. Esim. nyt nälkäpelissähän Madge antaa kirjassa Katniss:lle matkijänärhikorun, elokuvassa Katniss ostaa sen Hässäkästä. Smile
TheZiizi
TheZiizi

Viestien lukumäärä : 8

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa