Sysimarja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Trilogian paras ja huonoin osa?

+10
jensku:)
foxface
joshlove1
Clove 2
Mira
katniss
Jude
Leffa Poju
ellastina
thegirlonfire
14 posters

Siirry alas

Trilogian paras ja huonoin osa? Empty Trilogian paras ja huonoin osa?

Viesti  thegirlonfire Su Maalis 11, 2012 12:44 pm

Sisältää juonipaljastuksia

Mikä on teidän mielestä paras/huonoin Nälkäpeli, ja miksi?

Oma lempparini on ykkösosa, se on vaan juoneltaan ja tapahtumiltaan mielenkiintoisin ja jännittävin. Matkijanärhi olisi voinut olla myös trilogian paras, jos siinä ei olis ollut niin ärsyttävää ja siirappista loppua :-D Vihan liekit oli muuten hyvä, mutta mun mielestä se yhtäkkinen nälkäpeli entisille voittajille oli vähän keksimällä keksittyä, vaikka itse peli olikin onneksi toteutettu jännästi. Mutta huonoin Nälkäpeli? En mä oikeen voi sanoa et mikään oli huonoin, eka osa erottu vaan edukseen :-D

Mun ajatus ei kulje tän enempää, kertokaahan siis omia mielipiteitänne Smile
thegirlonfire
thegirlonfire

Viestien lukumäärä : 8

Takaisin alkuun Siirry alas

Trilogian paras ja huonoin osa? Empty Vs: Trilogian paras ja huonoin osa?

Viesti  ellastina Ma Maalis 12, 2012 11:26 am

Rakastan trilogian ykkösosaa. Aivan liikaa.
Se on juoneltaan niin moniulotteinen ja muutenkin koko Nälkäpeli on siinä pääosassa, ei mikään kapina tai sellainen, joten siksi. Ja se on se ensimmäinen tai siis äh sitä asiaa en osaa selittää. Very Happy
Matkijanärhen loppu oli jotenkin siirappinen, mutta silti ihana. Aika ristiriitaista eikö? Pidin silti kirjasta, joten huonoimmaksi mielestäni osoittautuu Vihan liekit. Minussa ei tapahtunut kuin muutama reaktio kirjaa lukiessani, esimerkiksi silloin
Juonipaljastus:
;(

Joo olen nyt sekava, sillä olen aika kauan tässä katsellut kaikenlaista Nälkäpelimateriaalia, joten... Laughing !
ellastina
ellastina

Viestien lukumäärä : 17

http://girlwithbread.tumblr.com

Viesti  Leffa Poju Su Maalis 25, 2012 12:34 am

Itsekin (yllätys yllätys) pidän eniten ensimmäisestä Nälkäpelistä. Pidän siitä kokonaisuutena enemmän kuin muista kirjoista. Vihan Liekkien alku oli vähän tylsähkö, mutta keskivaiheesta lähtien se oli yhtä jännittävä kuin ensimmäinen osa. Itse taas pidän vähiten Matkijanärhestä sen lopun vuoksi.
Juonipaljastus:
Leffa Poju
Leffa Poju

Viestien lukumäärä : 9

Viesti  Jude Su Maalis 25, 2012 2:09 am

Ite tykkään kaikist yht paljon….ja monet mun kaverit sanoo samaa tost vikast osast et ku kaikkii kuolee, nii ei oo kiva. Mut mun mielest on sen takii, koska kyl niitten pitää tehä jotain dramaattista! Ja melkein kaikis kirjois on semmone onnellinen loppu tai ainakin jotain siihe suuntaa….tää oli just hyvä, ei sillä etten surisi Crying or Very sad
Jude
Jude

Viestien lukumäärä : 13

Viesti  katniss Su Maalis 25, 2012 9:09 am

Mä en oikeesti osaa päättää vaiks oonki yrittäny, mun mielestä kaikki on vaan niin huippuja! (=
katniss
katniss

Viestien lukumäärä : 18

Viesti  Mira Su Maalis 25, 2012 9:19 am

Tää on mulle ikuisuuskysymys, koska aina, kun yritän miettiä suosikkia, mulle tulee vaan kaikista kirjoista mieleen aivan upeita kohtia, enkä vaan millään pysty valitsemaan! Kaikissa on omat hyvät puolensa, enkä voisi mitään niistä sanoa mitään muuta osaa huonommaksi. <3
Mira
Mira
Admin

Viestien lukumäärä : 98

http://sysimarja.foorumini.com

Viesti  Clove 2 Pe Maalis 30, 2012 9:26 am

Ykkösosa on ehdoton lempparini jos oikein muistan olen lukenut sen 11 kertaa ja monesti vielä niin että kun olen saanut ykkösen loppuun niin en ole raaskinut laskea sitä maahan vaan oli pakko aloittaa se alusta.

Clove 2

Viestien lukumäärä : 4

Viesti  joshlove1 Ke Kesä 13, 2012 10:21 am

lemppari on Vihan Liekit ja Nälkäpeli!Smile
Tykkään Vihan Liekeissä siitä lopusta, alusta en niinkään välitä.
Ja Nälkäpeli on huippu koko kirja!!
Matkijanärhi on itteni mielestä huonoin.
joshlove1
joshlove1

Viestien lukumäärä : 2

Viesti  foxface Ma Kesä 18, 2012 5:48 am

Kaikki osat. Ensimmäinen on aivan täydellinen, Vihan liekit saa haluamaan vaan lisää tekstiä ja Matkijanärhi on niin koskettava että itkin kun sitä luin. Kaikki on siis mahtavia, jos yksi pitäisi sanoa niin se olisi todennäköisesti ensimmäinen osa tai Matkijanärhi.
foxface
foxface

Viestien lukumäärä : 16

Viesti  jensku:) Su Kesä 24, 2012 12:54 am

Mun mielestä Vihan liekit on paras osa.. En oikee tiedä itekkää miks Very Happy En tykänny matkijanärhestä, koska kaikki vaan kuolee siinä ja se ku Peeta on ihan sekasin, en tykänny siitä..

Viesti  Q+Black Ma Heinä 02, 2012 2:37 pm

Tää on paha, koska pidän kaikista osista melkein yhtä paljon. Asettaisin kirjat kuitenkin näin:

1. Vihan liekit
2. Nälkäpeli
3. Matkijanärhi

Kaksi ekaa on kovasti ainakin samalla viivalla, koska niissä molemmissa päästiin Nälkäpelin karuun maailmaan. Matkijanärhi on sitten asia täysin erikseen.
Q+Black
Q+Black

Viestien lukumäärä : 12

http://lukunurkkaus11.blogspot.fi/

Viesti  Sofie Pe Heinä 06, 2012 8:50 am

Oma lempparini on Matkijanärhi. Jotenkin se vain tuntuu kivoimmalta. Vihan likit on taas inhokki vaikka sekin on ihana.
Sofie
Sofie

Viestien lukumäärä : 2

Viesti  -katniss- Ti Maalis 12, 2013 6:06 am

Hyvin, hyvin vaikea valinta. Itsekin pidän kaikista osista suunnattomasti, ja suosikkia on vaikea valita. Mikään ei ole huono, rakastan niitä kaikkia. Mutta jos kirjat jonkinlaiseen parhausjärjestykseen on laitettava, niin ainakin tällä hetkellä se taitaa olla näin:

1. Nälkäpeli
2. Vihan liekit
3. Matkijanärhi

Nälkäpeli on ensimmäinen osa, ja se tuntuu aina yhtä legendaariselta. Juoni etenee selkeästi ja kirjaa on melkein mahdotonta päästää irti käsistään. Ensikosketus itse Nälkäpeliin on jännittävää, ja itsellä tunteilla ei ollut mitään rajaa, kun tuota luin.

Vihan liekit on myös huippuhyvä. Kun luin tuota ensimmäisen kerran, se taisi olla lempparini. Kun luin sen toisen kerran, niin se ei sitten enään ollutkaan. Ensimmäistä kertaa lukiessani Vihan liekkejä minun oli vielä vaikeampi päästää kirjaa käsistäni, kuin Nälkäpeliä lukiessa. Halusin vain lukea eteenpäin. Peli on toteutettu tässä osassa huippuhyvin, eikä jännityksellä ollut rajoja kun sitä osuutta luin.

Matkijanärhi on myöskin älyttömän hyvä. Luin sitä yhtä innokkaasti kuin noita aiempia osia, ja olisin voinut melkeinpa alaka itkeä kun se loppui. ''Huonoimman'' tästä osasta tekee se, että minua välillä ahdisti, kun Katniss makasi koko ajan sairaalan pedillä. Ja se kauhea sodan määrä. Lisäksi minusta oli niin sääli, miten Peetalle tehtiin Capitolissa. Kuitenkin nimenomaan Matkijanärhessä minä kenties itkin eniten, sillä se oli vaan niin koskettavaa.

Anteeksi huonot perustelut, ajatus vaan ei tahdo luistaa. Kirjoitan kenties joskus myöhemmin vähän perusteellisemmin. : )
-katniss-
-katniss-

Viestien lukumäärä : 19

http://www.lemmikkinimun.blogspot.com

Viesti  TheZiizi Ti Huhti 02, 2013 7:56 am

Hmm. Vaikeaa on. Jokainen kirja on niin hyvä ja koukuttava. Mahtavia kohtia jokaisessa. Mutta ehkä ensimmäinen on silti koukuttavin. Siinä on vain sitä jotain, ja kaikki areenajutut on ihan uutena ja ääh, en osaa selittää. Smile Vihan liekit varmaan seuraavaksi, siinä on kiva se areenaidea. Matkijanärhi on myös todella ihana, mutta niin monen kuolema (esim. Prim, Finnick) ja Peetan kammo Katnissiä kohtaan. Mutta on se ihana. Varsinkin Epilogi ♥️ Ja viimeiset lauseet. ♥️♥️♥️

EDIT// Joo, rakastuin niihin. ♥️

Viimeinen muokkaaja, TheZiizi pvm Ma Huhti 15, 2013 6:30 am, muokattu 1 kertaa
TheZiizi
TheZiizi

Viesti  Mira Su Huhti 07, 2013 12:36 pm

^ Viimeiset lauseet ja epilogi. <3 Luin ne läpi monena päivänä sen jälkeen, kun olin lukenut Matkijanärhen loppuun. Very Happy
Mira
Mira
Admin

Viestien lukumäärä : 98

http://sysimarja.foorumini.com

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa