Yleistä höpötystä trilogiasta
+19
thegirlonfire
RedPepper
Lileih
ellastina
renegade
Jude
Rue
Sopuli
HeidiF
fan4ever
ssintti
catnip
Alegría
iida
Vauna
liisa
bird
Finnick
Mira
23 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Yleistä höpötystä trilogiasta
Heipä hei! Täällä on tarkoitus puhua kaikesta koko Nälkäpeli-trilogiaan liittyvästä eli niin Nälkäpelistä, Vihan liekeistä kuin Matkijanärhestäkin aivan sekaisin. Tämä topic sisältää siis juonipaljastuksia! Jos et ole lukenut vielä sarjan kaikkia kirjoja, kannattaa mennä lukemaan tiukemmin rajattuja alueita ellei halua tulla spoilatuksi.
Keskustelun käyntiin saamiseksi kysymys; mikä trilogian kirjoista on suosikkisi ja miksi? Kysymykseen vastaaminen on vapaaehtoista, siihen voi vastata tai sitten keksiä jotain muuta, mistä puhua.
Keskustelun käyntiin saamiseksi kysymys; mikä trilogian kirjoista on suosikkisi ja miksi? Kysymykseen vastaaminen on vapaaehtoista, siihen voi vastata tai sitten keksiä jotain muuta, mistä puhua.
Vs: Yleistä höpötystä trilogiasta
Mä en jotenki osaa viel käyttää tätä forkkaa että älkää ihmetelkö : DDD Ja juu, mun lempikirja on ehdottomasti Vihan Liekit jonka luin tossa äskettäi uudelleen (:
Oon siis Sysimarja-blogin chatissa Safir, mut tääl Finnick : D
Oon siis Sysimarja-blogin chatissa Safir, mut tääl Finnick : D
Finnick- Viestien lukumäärä : 9
Mä olen lukenut koko trilogian vasta ihan äskettäin ensimmäistä kertaa. Nälkäpelin luin tuossa joulukuussa, mutta koulukiireiden ym. takia sain kaksi seuraavaa osaa käsiini vasta helmikuussa. Täytyy sanoa, että vasta Vihan liekit sai mut kunnolla rakastumaan ja tempautumaan mukaan tähän sarjaan. (: Trilogia vaan parani loppua kohden koko ajan, ja se koukutti mua lukemaan kaikki mun vapaa-aikahetkeni. En vain voinut lopettaa lukemista, ahmin tekstiä hullun lailla ja kadotin lukiessani ajantajun ihan kokonaan.
Suosikkini näistä kolmesta on Matkijanärhi, se tapa, jolla se kruunasi koko sarjan, miten se piti mua otteessaan paremmin kuin mikään muu kirja ikuisuuksiin, miten se kosketti mun sisintä, ah. Mä vaan niin rakastan tätä koko sarjaa mielettömän paljon. (:
Olisi kiva kuulla teidän kaikkien muidenkin tuntemuksia lukiessanne / luettuanne sarjaa. (:
Suosikkini näistä kolmesta on Matkijanärhi, se tapa, jolla se kruunasi koko sarjan, miten se piti mua otteessaan paremmin kuin mikään muu kirja ikuisuuksiin, miten se kosketti mun sisintä, ah. Mä vaan niin rakastan tätä koko sarjaa mielettömän paljon. (:
Olisi kiva kuulla teidän kaikkien muidenkin tuntemuksia lukiessanne / luettuanne sarjaa. (:
bird- Viestien lukumäärä : 19
Ite kuulin alunperin Nälkäpelistä eräältä toiselta sivustolta viime kesänä ja aattelin jo silloin, että pitäiskö lukea, mut jostain syystä en sitte ruvennu lukemaan. :DD Marraskuussa kuulin sitten, että tästä on tulossa elokuva ja päätin hei, mun on pakko lukea kirjat ennen leffaa! Ja joo, kahdessa viikossa olin lukenu kaikki kolme kirjaa. :)) Suosikkikirja on Vihan Liekit, ihan vaan koska Finnick, Annie, Johanna ja muut.
En nyt tiedä onks tää jotenki unpopular opinion tai jtn, mut ite en pitäny Matkijanärhen lopusta. Jotenki se, että Katnissin äiti ja Gale jäi asumaan muualle otti mua ihan hirveesti päähän ja sit Katniss + Peeta ruljanssi tapahtu jotenki tosi nopeesti! Mutta hieno lopetus se oli sarjalle, ei siinä mitään. :DD
Ootteko te muuten saaneet kavereitanne innostumaan Nälkäpelistä? Ite oon höpötelly tästä niin paljon, että kolme kaveriakin on hurahtanut näihin kirjoihin ihan täysin!
En nyt tiedä onks tää jotenki unpopular opinion tai jtn, mut ite en pitäny Matkijanärhen lopusta. Jotenki se, että Katnissin äiti ja Gale jäi asumaan muualle otti mua ihan hirveesti päähän ja sit Katniss + Peeta ruljanssi tapahtu jotenki tosi nopeesti! Mutta hieno lopetus se oli sarjalle, ei siinä mitään. :DD
Ootteko te muuten saaneet kavereitanne innostumaan Nälkäpelistä? Ite oon höpötelly tästä niin paljon, että kolme kaveriakin on hurahtanut näihin kirjoihin ihan täysin!
Viimeinen muokkaaja, liisa pvm Su Helmi 26, 2012 5:28 am, muokattu 1 kertaa
liisa- Viestien lukumäärä : 13
liisa, et ole ainoa, joka pitää Matkijanärhen loppua jotenkin tökerönä, vaikka muuten päätösosasta tykkäsinkin tosi paljon. Galen jääminen toiselle vyöhykkeelle oli ihan ymmärrettävää, mutta Katnissin äidin olisin toivonut palaavan. Eihän Katnissilla ja hänen äidillään ollut mitään kovin erityistä yhteyttä tai sidettä (toisin kuin varmaan Primillä oli äitiinsä) ja vaikka lapsen menettäminen onkin hirveää, odotin, että äiti olisi vielä lopuksi seisonut Katnissin rinnalla pidempään.
Itse tosiaan törmäsin Nälkäpeliin elokuvan trailerin muodossa viime vuonna, mutta vasta tammikuussa sain kirjat vuorotellen käsiini. Ja ollaanhan me kirjoista puhuttu kavereidenkin kanssa viimeiset kuukaudet. Juuri lähti omasta hyllystä ensimmäinen osa uuden ihmisen luettavaksi ((:
Itse tosiaan törmäsin Nälkäpeliin elokuvan trailerin muodossa viime vuonna, mutta vasta tammikuussa sain kirjat vuorotellen käsiini. Ja ollaanhan me kirjoista puhuttu kavereidenkin kanssa viimeiset kuukaudet. Juuri lähti omasta hyllystä ensimmäinen osa uuden ihmisen luettavaksi ((:
Mä en itse osaa edes päättää mikä kolmesta on suosikki, riippuu ihan fiiliksestä. Jokasessa on omat piirteensä et miks ne ois mun lemppareita... Tykästyin heti ku luin ekaa kirjaa joskus kaks vuotta sitten, Vihan liekit luin siitä parin viikon päästä ja sitten piti odottaa tuskalliset 10 kuukautta Matkijanärheä. Meinas tosiaan maltti pettää, kun suomennoksen julkasu viivästy melkein kuukauden! Sillon mulla ei ollut edes enkun kielistä versiota.
Iiisa // Mä oon saanu kolme kaveria innostumaan, näistä yks on meidän koulun saksalainen vaihto-oppilas ja hänen host-isänsäkin halusi ne lukea. Tällä kertaa koko sarja onkin lainassa sillä päin. Äiti ja velikin on alkanut pikku hiljaa lämmetä niiden lukemiselle, eiköhän nekin niihin kohta tartu!
Iiisa // Mä oon saanu kolme kaveria innostumaan, näistä yks on meidän koulun saksalainen vaihto-oppilas ja hänen host-isänsäkin halusi ne lukea. Tällä kertaa koko sarja onkin lainassa sillä päin. Äiti ja velikin on alkanut pikku hiljaa lämmetä niiden lukemiselle, eiköhän nekin niihin kohta tartu!
(En kyllä osaa juurikaan käyttää tätä foorumia, mutta ehkä tää viesti nyt tulee oikeeseen paikkaan.) Oma lempikirjani on myös Vihan liekit, vaikka jo Nälkäpelistä tämä innostus lähti kunnolla käyntiin. Vihan liekeissä pidän varmaankin eniten neljännesjuhlasta ja Finnickistä, kukapa tosin Finnickistä ei pitäisi?
Ja Nälkäpeliinhän tutustuin ihan Miran ansiosta, pakkohan se kirja oli lukea, kun sen sain joululahjaksi ja Mira oli sitä niin paljon hehkuttanut. : )
Ja Nälkäpeliinhän tutustuin ihan Miran ansiosta, pakkohan se kirja oli lukea, kun sen sain joululahjaksi ja Mira oli sitä niin paljon hehkuttanut. : )
iida- Viestien lukumäärä : 1
liisa ja Vauna, minunkin täytyy kyllä kompata teitä tuon Matkijanärhen loppuratkaisun kanssa, vaikka kyseisen kirjan suosikikseni miellän, monella tapaa. Mäkin olin jokseenkin yllättynyt loppuratkaisusta, olin suorastaan kauhuissani kun tajusin miten vähän sivuja alkoi lopulta olla jäljellä.. En olisi halunnut kirjan loppuvan vielä, olisin niin mielelläni lukenut vielä lisää.. Kun se toisaalta loppu niin nopeasti, mutta toisaalta sitte se loppu sitte kuitenki sulkeutui. Katnissin äidin ja Galen jääminen toisille vyöhykkeille ihmetytti, erityisesti jälkimmäisen, ja olin jotenki ihmeissäni miten Katnissin ja Galen ystävyys sitte lopulta vaipui, vaikka toisaalta ymmärsinkin sen. Lisäksi jäin odottamaan enemmän kerrontaa Peetan ja Katnissin välillä, hellyydenkipeä kun olen, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. (:
Mä en ole toistaiseksi saanut vielä muita innostumaan, mutta kovasti olen suositellut kyllä kavereillenikin kyseistä sarjaa luettavaksi.
Mä en ole toistaiseksi saanut vielä muita innostumaan, mutta kovasti olen suositellut kyllä kavereillenikin kyseistä sarjaa luettavaksi.
iida kirjoitti:Ja Nälkäpeliinhän tutustuin ihan Miran ansiosta, pakkohan se kirja oli lukea, kun sen sain joululahjaksi ja Mira oli sitä niin paljon hehkuttanut. : )
Haha, ole hyvä vaan! En kato jaksanu oottaa, että kattoisit leffan eka ja sitte vasta lukisit kirjat. Parempi näin, eikös??
Mä oon lukenu Nälkäpelin ja Vihan liekit-kirjan kummatki nyt kahesti, mutta Matkijanärhee en meinannu lukee enää ollenkaa! Finnick ja Prim kuoli ja loppu oli niin tökerö et ei huvita 8---DD
Finnick- Viestien lukumäärä : 9
Tutustuin Nälkäpeliin tossa kolmisen kuukautta sitte, kun kaveri kehu niin kovasti Oon lukenu koko sarjan, mutten millään voi päättää lempikirjaa, koska kaikki ne on omalla tavallaan parhaita.
Nälkäpeli on ihana, koska siinä on ensimmäistä kertaa elonkorjuu ja peli, ja ne ovat todella koskettavia. Nälkäpelissä on myös useimmat (kaikki) lempihahmoni.
Vihan liekit taas on siitä syystä ihana, että rakastuin neljännesjuhlan areenaan. Ja se oli niin kauhistuttava hetki, kun Katniss tajusi joutuansa uudestaan Nälkäpeliin.
Matkijanärhi on todella koskettava ja ihana kirja. Mitäs siitä muuta voisi sanoa? Ihana kirja!
Totta kai jokaisessa noista on myös muita syitä, miksi ne ovat ihania, mutta nyt en näin keskellä yötä keksi mitä niistä sanoa.
// Muuten, miten tuohon nimen ym. tietojen yläpuolelle saa tuon avatarin? Olen viisas
Nälkäpeli on ihana, koska siinä on ensimmäistä kertaa elonkorjuu ja peli, ja ne ovat todella koskettavia. Nälkäpelissä on myös useimmat (kaikki) lempihahmoni.
Vihan liekit taas on siitä syystä ihana, että rakastuin neljännesjuhlan areenaan. Ja se oli niin kauhistuttava hetki, kun Katniss tajusi joutuansa uudestaan Nälkäpeliin.
Matkijanärhi on todella koskettava ja ihana kirja. Mitäs siitä muuta voisi sanoa? Ihana kirja!
Totta kai jokaisessa noista on myös muita syitä, miksi ne ovat ihania, mutta nyt en näin keskellä yötä keksi mitä niistä sanoa.
// Muuten, miten tuohon nimen ym. tietojen yläpuolelle saa tuon avatarin? Olen viisas
Alegría- Viestien lukumäärä : 11
vs: yleistä höpötystä trigologiasta
ite kuulin kirjoista viime kesänä ja ostin kaks ekaa kirjakaupasta varmaan heinäkuun alussa.
tykkäsin niin paljon et tilasin matkijanärhen netistä ja se oli jo onneks siinä vaiheessa suomennettu
kuinka kauan teillä meni kun luitte kirjat? ite luin ne vähän yli kahdessa viikossa.
tykkäsin niin paljon et tilasin matkijanärhen netistä ja se oli jo onneks siinä vaiheessa suomennettu
kuinka kauan teillä meni kun luitte kirjat? ite luin ne vähän yli kahdessa viikossa.
catnip- Viestien lukumäärä : 17
Mä törmäsin Nälkäpeliin niihin aikoihin kun Vihan liekit oli suomennettu eli joskus 2010 alkuvuodesta. Vihan liekit ostin itselleni ja lainasin Nälkäpelin kirjastosta ja ei menny kauaa kun sain molemmat luettua. Sit piti odottaa yli puol vuotta Matkijanärhen suomennosta, jonka sain käsiini marras-joulukuun vaihteessa. Se tuli luettua parissa päivässä mökkireissulla Iso-Syötteelle.
Ite on saanu mun parhaan kaverin innostuun kirjoista ja hänen kanssaan mennään leffakin kattoon.
Tykkään kaikista kolmesta kirjasta, mutta suosikki on kans Vihan liekit, koska siinä Peetan ja Katnissin suhde on parhaimmillaan ja neljännesvuosijuhla on nerokas.
Ite on saanu mun parhaan kaverin innostuun kirjoista ja hänen kanssaan mennään leffakin kattoon.
Tykkään kaikista kolmesta kirjasta, mutta suosikki on kans Vihan liekit, koska siinä Peetan ja Katnissin suhde on parhaimmillaan ja neljännesvuosijuhla on nerokas.
ssintti- Viestien lukumäärä : 6
En nyt enää kyllä muista kauanko Nälkäpelin lukeminen mulla kesti, ku luin sen sillon joulukuussa, mutta Vihan liekkien ja Matkijanärhen kanssa meni ehkä vajaa kaksi viikkoa, tosin siinä välissä täytyi lukea yks toinen kirja koulutehtävää varten, joten se hidasti lukemista. Olis ollu mahtavaa, jos ois saanu vaan lukea yhteen menoon, eikä ois tarvinnu tehdä koulu- sun muita askareita siinä sivussa..
Mä olin kuullut Nälkäpeleistä vaikka mistä; lehdistä, netistä ja lisäksi sitä oli suositeltu vaikka missä. Meni kuitenki aikaa ennen ku sitte lopulta otin ja lainasin kirjan kirjastosta, mutta eipä tarvinnut katua, todellakaan. Yllätyin kyllä ja pelkästään positiivisesti.
Mä olin kuullut Nälkäpeleistä vaikka mistä; lehdistä, netistä ja lisäksi sitä oli suositeltu vaikka missä. Meni kuitenki aikaa ennen ku sitte lopulta otin ja lainasin kirjan kirjastosta, mutta eipä tarvinnut katua, todellakaan. Yllätyin kyllä ja pelkästään positiivisesti.
^Meet tonne käyttäjätietoihin tuolta ylärivistöltä ('Pääsivu', 'Kalenteri',...) ja sieltä kohtaan 'Avatar', jossa voit ladata kuvan koneeltasi tai linkittää sen netistä. (: Got it?Alegría kirjoitti:// Muuten, miten tuohon nimen ym. tietojen yläpuolelle saa tuon avatarin? Olen viisas
Mäki kommentoin Matkijanärhen loppua. Mä oon vähän pohtinu sen nopeeta etenemistä ja niin on moni muukin ja muutamia hyviä selityksiä on sille keksitty. Ekaksi, noissa kaikissa on 27 lukua (+Matkijanärhessä lyhyt epilogi), joten olisiko loppu alunperin ollut pidempi ja kustannusyhtiö olisi sitten vaatinut tiivistämään kirjan noihin 27 lukuun? Ja sitten tokana, Katniss on siinä lopussa niin rikki, että varmaan häneltäkin meni sodan ja kaiken jälkeen vaikka mitä ohi. Sellasta näkökulmaa on kans tarjottu, että Katniss ei enää sen jälkeen halunnut "jakaa" elämäänsä ja kertoi lopussa vain tärkeimmät yksityiskohdat niin, että lukijat tietää, että kaikki on paranemaan päin. Näis on siis sukellettu Katnissin ajatusmaailmaan. Mut mene ja tiedä, tästä pitäisi kyllä päästä kysymään itse Suzannelta...
Tuo Katnissin mielen sulkeminen oli aika hyvä mietintä... Ite on osaa ollenkaan sanoa mikä oli paras. Rakastan kaikkia niin paljon.
Itse löysin nälkäpelin Joshin kautta(jotain joulukuussa varmaan?) ja kirjan nimi oli niin mielenkiintoinen että oli pakko saada tietää mistä se kertoi ja sitten pitikin mennä heti lainaamaan kirjat jotta saisi ne luettua. Luin varmaan kaikki jotain viikossa tai sinne päin, sillä sain uskomattoman onnekkaasti kaikki kerralla lainaan (eikä kokeita tai muutakaan ollut joten ei muuhun melkeinä edes tarvinnut kiinnittää huomiotakaan) XD
Nyt itsellä on kirjahyllyssä vain matkijanärhi omana ja yritän metsästää jostain kaksi muutakin kirjaa.
Itse löysin nälkäpelin Joshin kautta(jotain joulukuussa varmaan?) ja kirjan nimi oli niin mielenkiintoinen että oli pakko saada tietää mistä se kertoi ja sitten pitikin mennä heti lainaamaan kirjat jotta saisi ne luettua. Luin varmaan kaikki jotain viikossa tai sinne päin, sillä sain uskomattoman onnekkaasti kaikki kerralla lainaan (eikä kokeita tai muutakaan ollut joten ei muuhun melkeinä edes tarvinnut kiinnittää huomiotakaan) XD
Nyt itsellä on kirjahyllyssä vain matkijanärhi omana ja yritän metsästää jostain kaksi muutakin kirjaa.
En oikein muista mistä mä Nälkäpelit löysin. Ne piti vaan lukea. Viime talvena/keväänä taisin lukea Nälkäpelin ja Vihan liekit. Kesällä luin sitten Matkijanärhen. Mä muistan, että mä pelkäsin sen loppua, niin mä vaan pitkitin ja pitkitin sen lukemista loppuun. Heinäkuussa taisin lukea sen loppuun. Ekan lukenu kaks kertaa, muut kerran, muut oon jo täysfani. Mulla ei vaan riitä aika kaiken lukemiseen mitä mä haluisin. Mulla meni lukemiseen ehkä puol vuotta, mut mä tykkääkin nauttia kirjojen lukemisesta
Mä en tiedä mikä mun lemppari on. Eka on hyvä, toka on hyvä ja vika on hyvä. Harvoissa sarjoissa jokainen osa on yhtä hyvä kuin toiset ja paranee vain loppua kohti. Mutta ehkä kuitenkin Matkijanärhi. Vihan liekit oli kans hyvä, neljännesvuosijuhla ja tälleen (Finnick )
Onneksi mulla on kavereita jotka on kans ihan hulluna Nälkäpeliin niin ei tarvitse mennä yksin katsomaan.
Tein helmikuun alussa Nälkäpelistä kirjaesitelmän. Oli vähän hankala selittää sitä alkutilannetta. Pohjois-Amerikka tuhoitu, tuli Panem, tyypit kapinoi, tuli Nälkäpeli
Ja Matkijanärhen lopetus, ei siis epilogi, oli ihana.
"You love me. Real or not real?"
"Real."
Mä en tiedä mikä mun lemppari on. Eka on hyvä, toka on hyvä ja vika on hyvä. Harvoissa sarjoissa jokainen osa on yhtä hyvä kuin toiset ja paranee vain loppua kohti. Mutta ehkä kuitenkin Matkijanärhi. Vihan liekit oli kans hyvä, neljännesvuosijuhla ja tälleen (Finnick )
Onneksi mulla on kavereita jotka on kans ihan hulluna Nälkäpeliin niin ei tarvitse mennä yksin katsomaan.
Tein helmikuun alussa Nälkäpelistä kirjaesitelmän. Oli vähän hankala selittää sitä alkutilannetta. Pohjois-Amerikka tuhoitu, tuli Panem, tyypit kapinoi, tuli Nälkäpeli
Ja Matkijanärhen lopetus, ei siis epilogi, oli ihana.
"You love me. Real or not real?"
"Real."
Tuo tuli minulla ensinmäiseksi mieleen. Kun paljon kuitenkin tapahtui ja Prim raukka kuoli joka oli Katnissille se kaikkein tärkein. Minua suoraan sanoen harmittaa kun en löytänyt nälkäpeliä silloin kun ilmestyi ekan kerran. Jotenkin poden huonoa omatuntoa ja että en olisi "oikea fani" No vuoden tai enemmän olen kirjaa vilkuillut kirjakaupassa mutta olen aina miettinyt että vaikuttaa aika perus kirjalta että istan kun muut kirjat ostettu/luettu. No kesällä sitten mietin kun ei ole mitään luettavaa ja aikuinen perhetuttava sanoi että oli lukenut Nälkäpelin ja tykkäsi siitä. Oli se siinä vaiheessa pakko ostaa. Silloin valitettavasti rahat meni koulu tavaroihin joten sain vasta jouluna kaikki 3 joululahjaksi. Olin 2vko malesiassa ja siinä ajassa luin 2 ekaa. viimeisen olin jättänyt kotiin. 2 päivää ennen kotiin lähtöön sain vihan liekit luettua ja vähän kismitti kun en ollut ottanut kaikkia. Samalla reissulla kaveri otti kirjan suoraan lainaan. Ei tarvinnut suostuttelua. Itse halusi. Nyt lainasin 2 vikaa siskolleni. Mun lemppari on Vihan liekit. Siinä oli eniten yllätyksiä kuten juuri tuo neljännes juhla. Mua niin nauratti kun sanoi "en voinut uskoa että joudun takaisin nälkäpeliin" Kun arvonnassa oli vain Katniss, Haymithc ja Peeta. Ja yks poika yksi tyttö tribuutti niin aika selvää on että Katniss lähtee. itkin silmät päästä kun Prim kuoli. Ja kun bussissa kuulin Laura Närhen Hetken tie on kevyt ni eka se tuntu iloselta niinkuin Katniss ja Prim ja sitten muistinkin että Prim kuoli ja meinasin bussissa purskahtaa itkuun.Mira kirjoitti:Ja sitten tokana, Katniss on siinä lopussa niin rikki, että varmaan häneltäkin meni sodan ja kaiken jälkeen vaikka mitä ohi. Sellasta näkökulmaa on kans tarjottu, että Katniss ei enää sen jälkeen halunnut "jakaa" elämäänsä ja kertoi lopussa vain tärkeimmät yksityiskohdat niin, että lukijat tietää, että kaikki on paranemaan päin. Näis on siis sukellettu Katnissin ajatusmaailmaan.
aijoo ja mul on matkijanärhi koru kännyn taustakuvana
Mun lempikirja trigologiasta on ensimmäinen, koska siinä tarina alkaa ja tapahtumat on kuvattu siinä hyvin(on kyllä muissakin). Tykkään siitä varmaan eniten myös sen takia et siihen on niin helppo eläytyä, esim.kun Katniss ei saa unta, kun on niin hermostunut, koska seuraavana päivänä alkaa nälkäpeli,niin siinä itseäkin alkaa jännittää.
Mutta pidän myös muista kirjoista. Vihan liekit oli hyvä senkin takia, että nälkäpeli oli jo itselle tuttu ja tiesi, mikä se oli ja, mitä saattoi olla tulossa neljännesjuhlassa. Matkijanärhikin oli kyllä hyvä, vaikka muista pidänkin vähän enemmän.
Mutta pidän myös muista kirjoista. Vihan liekit oli hyvä senkin takia, että nälkäpeli oli jo itselle tuttu ja tiesi, mikä se oli ja, mitä saattoi olla tulossa neljännesjuhlassa. Matkijanärhikin oli kyllä hyvä, vaikka muista pidänkin vähän enemmän.
Matkijanärhen loppupuolella, kun vallankumous on tapahtunut, tribuutit saavat valita pidetäänkö vielä yksi nälkäpeli capitolin lapsille. Olisitteko pitäny sen vai ette, jos te olisitte ollu päättämässä?
^ Ens kerralla voisi sitten muokata myöhemmin mieleen tulleen asian edelliseen viestiin, jos kukaan ei ole kirjoittanut siihen väliin, ettei tule tuplapostausta.
Mutta kysymykseen: toisaalta siinä Nälkäpelissä olisi kuollut vähemmän porukkaa kuin jos kaikki capitolilaiset olisi tapettu, että siinä mielessä olisi ollut parempi vaihtoehto, mutta toisaalta koko vallankumouksen idea oli päästä lähinnä Nälkäpelistä, koska sehän oli Capitolin pahin vallanpitoväline. Että hankala kysymys. Eli Nälkäpeli olisi ollut henkien säästämiseksi oikea vaihtoehto (voiko kuulostaa ristiriitasemmalta, Nälkäpeli henkien säästämiseksi?), kun taas sen unohtaminen varmempi osoitus siitä, ettei ihmisten enää tarvitsisi pelätä hirmuvallan alaisena...
Mutta kysymykseen: toisaalta siinä Nälkäpelissä olisi kuollut vähemmän porukkaa kuin jos kaikki capitolilaiset olisi tapettu, että siinä mielessä olisi ollut parempi vaihtoehto, mutta toisaalta koko vallankumouksen idea oli päästä lähinnä Nälkäpelistä, koska sehän oli Capitolin pahin vallanpitoväline. Että hankala kysymys. Eli Nälkäpeli olisi ollut henkien säästämiseksi oikea vaihtoehto (voiko kuulostaa ristiriitasemmalta, Nälkäpeli henkien säästämiseksi?), kun taas sen unohtaminen varmempi osoitus siitä, ettei ihmisten enää tarvitsisi pelätä hirmuvallan alaisena...
Hei! Nyt minäkin jummarsin miten tämä hoorumi nyt toimii (siis kai) Tämä nyt on tälläinen testi viesti etä meneekö oikeseen osoitteeseen
Rue- Viestien lukumäärä : 3
Siinä lopussa, kun ne äänesti, että pidetäänkö Capitolin lapsille Nälkäpeli, niin mä ajattelin, että Katniss äänestäis ei. Koska koko kapinan ideahan oli päästä eroon Nälkäpelistä, ja Katniss oli itekkin ollu siinä. Ihmetyin vähän, ku se äänestiki kyllä :3
Alegría- Viestien lukumäärä : 11
Mut sen kyll kans ymmärsi, miks se äänesti nälkäpelin puolesta. kuitenki, Prim oli syy sille, miks se kaikki oli tapahtumu ja Capitolin takia Prim sit kuoli, vaikka Katniss oli kuinka yrittäny pelastaa ja suojella sitä tosi surullista
Luin ekaa kertaa nälkäpelin, joskus kesäl. Ku olin päässy loppuu ja suljin takakannen, tuijotin varmaa tunnin sitä. Se oli NIIN uskomaton! Olin pitkään oottanu jotai tommost kirjaa , joka räjäyttää mun tajunnan ja sitte löysin!…...Luin sen päivässä.
Lempparii en osaa valita. Tavallaa eka, mut sit vihan liekeis tapahtuu kaikkee ja seki on ylihyvä! Mut sitte matkijanärhes kaikki loppuu ja SIINKI tapahtuu kaikkee::::DDDEn osaa päättää….
Mutku Prim kuoli, nii se tapahtu vaa niin nopeesti! Se oli vaa jotenki "puhw" ja sitte seki oli menetetty…
Lopus Galee en hirveesti ihmetelly, olin vaa onnellinen et Peeta (muististaan huolimatta) valitsi Katnissin:) Äitiä en ihmetelly ku muutenki semmone masentunu…..mies kuollu ja sitte lapsiki….
En oo hihkuttanu nälkäpelii kaikille, koska jotkut on semmosii, et ne sanoo kaikist kirjoist "sika hyvä!"……Sen takii oon vaa kertonu siit niille jotka lukee laadukasta tekstii eikä mitää sadan sivun kirjoja.
Lempparii en osaa valita. Tavallaa eka, mut sit vihan liekeis tapahtuu kaikkee ja seki on ylihyvä! Mut sitte matkijanärhes kaikki loppuu ja SIINKI tapahtuu kaikkee::::DDDEn osaa päättää….
Mutku Prim kuoli, nii se tapahtu vaa niin nopeesti! Se oli vaa jotenki "puhw" ja sitte seki oli menetetty…
Lopus Galee en hirveesti ihmetelly, olin vaa onnellinen et Peeta (muististaan huolimatta) valitsi Katnissin:) Äitiä en ihmetelly ku muutenki semmone masentunu…..mies kuollu ja sitte lapsiki….
En oo hihkuttanu nälkäpelii kaikille, koska jotkut on semmosii, et ne sanoo kaikist kirjoist "sika hyvä!"……Sen takii oon vaa kertonu siit niille jotka lukee laadukasta tekstii eikä mitää sadan sivun kirjoja.
Jude- Viestien lukumäärä : 13
luin tänää matkijanärhen loppuun. itkin siinä lopussa kamalasti, vaikka siinä ei ollu mitään surullista! se oli kirjotettu niin kauniisti!mää en osaa valita suosikkia noista kolmesta.. Mää tykkään kaikista yhtä paljon!
renegade- Viestien lukumäärä : 9
Ymmärsin tavallaan sen, miksi Katniss äänesti Nälkäpelin puolesta. Se tuska mitä Capitol oli kaikella aiheuttanut jätti syvät jäljet.
Olen tosi iloinen, että Katniss valitsi lopulta Peetan, sillä niin... En oikein osaisi kuvitella Katnissia ja Galea yhdessä. Ei ollu silti kivaa, että Katniss ja Gale ei pysyny semmosina hyvinä ystävinä! Tosin, voiko kaiken sen jälkeen enää oikein kunnolla pysyä ystävinä...
Olen tosi iloinen, että Katniss valitsi lopulta Peetan, sillä niin... En oikein osaisi kuvitella Katnissia ja Galea yhdessä. Ei ollu silti kivaa, että Katniss ja Gale ei pysyny semmosina hyvinä ystävinä! Tosin, voiko kaiken sen jälkeen enää oikein kunnolla pysyä ystävinä...
Matkijanärhen jälkeen mäkin vaan tuijotin kirjaa ku lopus kaikki kävi niin nopeesti. Just toi Primin kuolema ja sen jälkeinen "elämä ohi" homma. Toi Nälkäpeli on kyllä vaikea juttu. Kuten jo sanottu että siitä piti päästä eroon mutta siirtyikin capitolilaisille. Mitä capitolilaiset ja niitten jälkeläiset on muka tehny? Korkeampi tahi sen Nälkäpelin päätti. Siinä mielentilassa olisin varmasti tehnyt saman päätöksen kuin Katniss. Kirjan jalkeen oli niin sekava tunne. Hämmentävää, ilosta (peeta+katnsii(petniss?? xD)surullinen(Prim) järkytys, mitäköhän muuta. Tiivistettynä sen jälkeiset tunteet (miten oon monelle muullekki kuvaillu) on :O ja eikä saa sanaakaan ulos seuraavien 15min aikana. Olin viel lomalla ja kaveri tuijotti mua ku istuin vaan sängyllä suu auki. (se oli siin vaihees jo alottanu ekaa)
Mä muistan sen, kun mä ensimmäisen kerran luin Nälkäpeliä, ja totesin sit siinä puolessa välissä et mä en kyllä tän jälkee kykene lukee mitää muita kirjoja! Mä oon sellanen ihminen, että ku kokeilen jotain tavallista parempaa ni huonompi ei enää kelpaa, näin kävi sit Nälkäpelin kanssa.
Mutta ku Nälkäpelissä on vaan jotain, joka iskee muhun. Se ei oo välttämättä juoni, eikä hahmot, eikä ihana kirjotustyyli (vaikka nämäkin toki jotain taivaallista). Siinä on vielä joku ulottuvuus joka mut koukuttaa aivan totaalisesti ja pistää oikeesti miettimään, mutta mä en vaan tiedä, että mikä.
Nälkäpeli ny vaa on jotain niin fantastist! ♥
Mutta ku Nälkäpelissä on vaan jotain, joka iskee muhun. Se ei oo välttämättä juoni, eikä hahmot, eikä ihana kirjotustyyli (vaikka nämäkin toki jotain taivaallista). Siinä on vielä joku ulottuvuus joka mut koukuttaa aivan totaalisesti ja pistää oikeesti miettimään, mutta mä en vaan tiedä, että mikä.
Nälkäpeli ny vaa on jotain niin fantastist! ♥
Lileih- Viestien lukumäärä : 16
vs
Ah, Primin kuolema oli hirveintä mitä koko kirjasarjassa tapahtu! Ruen myös, mutta sen vaan jotenkin ehkä aavisti, kun 24 menee sisään ja yksi (onneksi tällä kertaa kaksi) tulee ulos. Olin ihan järkyttynyt Primin kuolemasta, mutta toisaalta taidan ymmärtää mikis Suzanne teki sen. Piti olla jotain kauheaa, jotain repivää juuri kun kaikki alkoi kääntyä hyväksi. Ja olisi ollut vaikea kuvitella Primiä elämässä aikuisena onnellisena... jossain? Tai ainakaan mä en oikein osaa kuvitella sitä. Se tais kuitenkin olla ainoo kerta kun mä itkin lukiessani näitä. Eiku hetkinen, kyllä mä itkin Ruenkin kohdalla ja hyräilin sitä laulua ittekseni.
RedPepper- Viestien lukumäärä : 8
Oon miettiny jonku aikaa yhtä kysymystä ja haluun tietää mitä mieltä te ootte :-D Mihin vuoteen arvelette Nälkiksen tapahtumien sijoittuvan (vai onko se kerrottu jossain)? Sehän ei oo mikää oma maailmansa, vaan tulevaisuutta! Mitä nyt ite oon miettiny nii oliskoha joku 2100-luku ihan päin honkia mennyt arvaus :DD
thegirlonfire- Viestien lukumäärä : 8
Ei sitä mun mielestä missään kerrota (?) sen tarkemmin kun että vaan tulevaisuudessa.thegirlonfire kirjoitti:Oon miettiny jonku aikaa yhtä kysymystä ja haluun tietää mitä mieltä te ootte :-D Mihin vuoteen arvelette Nälkiksen tapahtumien sijoittuvan (vai onko se kerrottu jossain)? Sehän ei oo mikää oma maailmansa, vaan tulevaisuutta! Mitä nyt ite oon miettiny nii oliskoha joku 2100-luku ihan päin honkia mennyt arvaus :DD
Ite oon aatellut että ehkä ne tapahtumat saattais sijoittua johonkin parin sadan vuoden päähän.. :--D
katniss- Viestien lukumäärä : 18
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa