Sysimarja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yleistä höpötystä trilogiasta

+19
thegirlonfire
RedPepper
Lileih
ellastina
renegade
Jude
Rue
Sopuli
HeidiF
fan4ever
ssintti
catnip
Alegría
iida
Vauna
liisa
bird
Finnick
Mira
23 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Yleistä höpötystä trilogiasta - Sivu 2 Empty Vs: Yleistä höpötystä trilogiasta

Viesti  Sopuli Ti Maalis 20, 2012 7:45 am

Ite ajattelisin 2500. 2100 on kuitenkin aika lähellä. (meidän lapset) En usko että ihan seuraavaan 2-3 sukupolveen tulee. Jos oletetaan että ihmiset elävät sanotaanko nyt 60-70w?

Sopuli

Viestien lukumäärä : 33

http://sarasfablife.blogspot.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti  Lileih Ti Maalis 20, 2012 10:13 am

Mä oon aina ajatellu, että nää tapahtumat ei oo kovin kaukana nykyajasta. Joku 2100 vois hyvin olla, mut mä oon ajatellu sen varmaan vielä ihan vähän lähemmäs. Maailmas on jo nyt niin paljon vääryyttä, että yks Panem mahtuis hyvin mukaan. Näit luonnonkatastrofeiki on viimeaikoina ollu paljon, eikä sodiltakaan oo vältytty ja semmosii puhkee vielä lisää. Mä uskon, et moni ei ajattele näin, mut vois olla!

Mä oon tuumaillu myös sitä, että kirjahan kertoo Pohjois-Amerikasta, josta syntyi Panem. Onks Euroopat, Aasiat ja muut vielä "tallella"?
Lileih
Lileih

Viestien lukumäärä : 16

Viesti  bird La Maalis 24, 2012 8:47 am

Meinasin laittaa tämän jo tonne leffahöpinään, mutta sitte aattelin et tää liittyy enemmän kirjoihin, nii tulin sitte tänne kirjotteleen.. Tuliko teille muille halua alkaa lukea kirjasarja uudestaan katottuanne leffan? :'> Mä oon jotenki niin uppoutunu tähän Nälkäpeli-maailmaan, enkä haluu täältä poiskaan :'D. Pitäis hommata koko sarja omaksi, en oo vielä hommannu sitä, ja kirjastosta niitä saa aina oottaa liian kauan. En tosin osaa päättää, että ostasinko sarjan ihan kovakantisena vaiko pokkariversioina.. Hankalaa ;<. Toisaalta pokkarit on näppäriä, ne on vähä pienempiä ja lisäks yli puolet halvempia, mut kovakantiset ois varmaa kestävämpiä ja sellasia kirjamaisia.. Äh, en tiedä! Kumpana versiona te kirjat omistatte, vaiko kenties molempina? Entä ootteko lukeneet Nälkäpelejä englanniksi?

Ja jos vastaan tässä sivussa vielä thegirlonfiren kysymykseen, niin mun täytyy myöntää et mä en sarjaa lukiessani kyllä tullut ajatelleeksi mitään vuosilukua tai -sataa, jota siinä elettäisiin. Aattelin vaan jotenki kauheen abstraktisti, että jossain kaukana tulevaisuudessa varmaan, tai sitte en aatellu sitä ollenkaan. :'>
bird
bird

Viestien lukumäärä : 19

Viesti  katniss La Maalis 24, 2012 8:52 am

bird kirjoitti:Meinasin laittaa tämän jo tonne leffahöpinään, mutta sitte aattelin et tää liittyy enemmän kirjoihin, nii tulin sitte tänne kirjotteleen.. Tuliko teille muille halua alkaa lukea kirjasarja uudestaan katottuanne leffan? :'> Mä oon jotenki niin uppoutunu tähän Nälkäpeli-maailmaan, enkä haluu täältä poiskaan :'D. Pitäis hommata koko sarja omaksi, en oo vielä hommannu sitä, ja kirjastosta niitä saa aina oottaa liian kauan. En tosin osaa päättää, että ostasinko sarjan ihan kovakantisena vaiko pokkariversioina.. Hankalaa ;<. Toisaalta pokkarit on näppäriä, ne on vähä pienempiä ja lisäks yli puolet halvempia, mut kovakantiset ois varmaa kestävämpiä ja sellasia kirjamaisia.. Äh, en tiedä! Kumpana versiona te kirjat omistatte, vaiko kenties molempina? Entä ootteko lukeneet Nälkäpelejä englanniksi?

Ja jos vastaan tässä sivussa vielä thegirlonfiren kysymykseen, niin mun täytyy myöntää et mä en sarjaa lukiessani kyllä tullut ajatelleeksi mitään vuosilukua tai -sataa, jota siinä elettäisiin. Aattelin vaan jotenki kauheen abstraktisti, että jossain kaukana tulevaisuudessa varmaan, tai sitte en aatellu sitä ollenkaan. :'>
Mä luen niitä kaikkia koko ajan over and over again koska omistan kaikki. Mulla on Nälkäpeli ja Vihan liekit pokkarina ja Matkijanärhi kovakantisena.
Pokkarit on paljon näppärämpiä ja helpompia lukea mun mielestä ainaki. Mut haluisin kyl joskus noi kaks ekaa osaa myös kovakantisena.
Ja en oo vielä lukenu englanniksi, en oo oikeen löytänyt mistään mut heti ku löydän nii sit luen englanniksi kans. (-:
katniss
katniss

Viestien lukumäärä : 18

Viesti  ellastina La Maalis 24, 2012 12:38 pm

Minä olen ajatellut Nälkäpelin sijoittuvan 2300-luvulle? ;o Saattavat ne jopa pidemmällekin sijoittua, mutta ei sentään niin kauas että olisi tapahtunut jotain evoluution aiheuttamia muutoksia ihmisissä.

Ja joo minä aloin lukea uudestaan Nälkäpeliä nyt leffan tultua! Ensimmäisen kirjan omistan pokkarina ja toisen ja kolmannen kovakantisina.
ellastina
ellastina

Viestien lukumäärä : 17

http://girlwithbread.tumblr.com

Viesti  Mira La Maalis 24, 2012 1:58 pm

bird kirjoitti:En tosin osaa päättää, että ostasinko sarjan ihan kovakantisena vaiko pokkariversioina.. Hankalaa ;<. Toisaalta pokkarit on näppäriä, ne on vähä pienempiä ja lisäks yli puolet halvempia, mut kovakantiset ois varmaa kestävämpiä ja sellasia kirjamaisia.. Äh, en tiedä! Kumpana versiona te kirjat omistatte, vaiko kenties molempina? Entä ootteko lukeneet Nälkäpelejä englanniksi?

Nälkäpeliä ja Vihan liekkejä ei ole missään näkynyt pitkään aikaan kovakantisena, joten pokkarit taitaa nykysin olla ainut mahdollisuus noitten osalta. :/ Matkijanärhi ilmestyy pokkarina kesäkuussa, että sen jälkeen sitäkin voi olla hankala löytää kovakantisena. Niin ja mulla on Nälkäpelit sekä suomeks, että enkuks. <3 Smile
Mira
Mira
Admin

Viestien lukumäärä : 98

http://sysimarja.foorumini.com

Viesti  Jude Su Maalis 25, 2012 2:05 am

Ite oon ajatellu sen vaa jonnekki tulevaisuutee;) Itelläni on kaks ekaa pokkarina ja aion ostaa vikan kovana…. Ostan DVD heti ku tulee:>
Jude
Jude

Viestien lukumäärä : 13

Viesti  Vauna Su Maalis 25, 2012 2:58 am

jasmin, olen miettinyt ihan samaa, että onko Euroopat sun muut vielä tallella. Uskoisin itse, että on, ainakin osaksi, kun mantereet tosiaan joutunut kestämään pahojakin myrskyjä, tulvia ja muita luonnonkatastrofeja. Itseäni on askarruttanut Suomen kohtalo tässä maailmassa, mutta pitäviä vastauksia me tuskin koskaan saamme (en kyllä usko, että Suomi ainakaan enää kovin itsenäinen tuollaisessa maailmassa olisi...).
Vauna
Vauna

Viestien lukumäärä : 12

http://leikitaansotaa.blogspot.com

Yleistä höpötystä trilogiasta - Sivu 2 Empty vs. yleistä höpötystä trigologiasta

Viesti  catnip Pe Maalis 30, 2012 5:04 am

Kompromissinä veikkaan, että tapahtumat vois sijoittua vuoteen 2200 tai 2300. Mutta onko kukaan muu miettiny miltä Panem näyttäis kartalla?Ite ajattelin ensin et ne on rivissä ja et Capitol on Kaliforniassa ja vyöhyke 13 New Yorkin kohdalla. Kun katoin googlen kuvahausta, siellä oli erillaisia visioita, mut ykskään ei ollut sellainen kuin olin itse kuvitellut. Toivottavasti siinä mun tilaamassa kirjassa The world of the hunger games on joku vastaus tähän, kun se tulee sit varmaan ens viikolla.
catnip
catnip

Viestien lukumäärä : 17

Viesti  Vauna Pe Maalis 30, 2012 5:24 am

catnip, noita karttoja katsellessani olen päätynyt tähän versioon. En tiiä, mutta jotenkin tossa on paljon sellaista, mitä oon itse kuvitellut ja silti se jättää paljon arvailun ja oman mielikuvituksen varaan. Mutta onhan se totta, että jokaisella on juuri oma näkemyksensä Panemista ja siksi olisi varmaan hankala luoda kaikkien mielikuvaa tyydyttävä lopputulos. En ole varma, haluaisinko nähdä karttaa, jos siitä joskus virallinen versio tehtäisiin, vaikka ajatus houkuttava onkin.
Vauna
Vauna

Viestien lukumäärä : 12

http://leikitaansotaa.blogspot.com

Viesti  Clove 2 Pe Maalis 30, 2012 9:17 am

RedPepper kirjoitti:Ah, Primin kuolema oli hirveintä mitä koko kirjasarjassa tapahtu! Ruen myös, mutta sen vaan jotenkin ehkä aavisti, kun 24 menee sisään ja yksi (onneksi tällä kertaa kaksi) tulee ulos. Olin ihan järkyttynyt Primin kuolemasta, mutta toisaalta taidan ymmärtää mikis Suzanne teki sen. Piti olla jotain kauheaa, jotain repivää juuri kun kaikki alkoi kääntyä hyväksi. Ja olisi ollut vaikea kuvitella Primiä elämässä aikuisena onnellisena... jossain? Tai ainakaan mä en oikein osaa kuvitella sitä. Se tais kuitenkin olla ainoo kerta kun mä itkin lukiessani näitä. Eiku hetkinen, kyllä mä itkin Ruenkin kohdalla ja hyräilin sitä laulua ittekseni.

Niin on mä en ainakaan osannu oottaa sitä ja olin sillee häh ja kun luin sen uudelleen pillahdin itkuun. Ruelle en osannu itkee kunnolla ku vast leffas.

Clove 2

Viestien lukumäärä : 4

Viesti  Mira La Maalis 31, 2012 2:49 pm

Panemin kartasta kun puhuitte, niin The Hunger Games Adventures Facebook-pelissä paljastuu sen virallinen kartta jossakin vaiheessa. Smile
Mira
Mira
Admin

Viestien lukumäärä : 98

http://sysimarja.foorumini.com

Viesti  jensku:) La Toukokuu 12, 2012 10:46 am

Mulla kävi sillai et sain ton Nälkäpelin joskus 2 vuotta sitten joululahjaks, mut ajattelin et se on vaan joku ihan tyhmä enkä sit lukenu sitä, nyt tässä vähän aikaa sitten elokuvan ilmestymisen jälkeen ku kaikki kaverit puhu siittä ja oli ihan innoissaan niin aattelin lukea sen kirjan ja rakastuin siihen heti.. Razz Ja nyt olen ostanun Vihan liekit ja Matkijanärhi on tilattuna.. Niitä kahta ekaa olen lukenut varmaan 5 kertaa.. Very Happy
jensku:)
jensku:)

Viestien lukumäärä : 8

Viesti  foxface Ma Kesä 18, 2012 5:59 am

Primin kuolema tuli yllätyksenä, sitä en osannut odottaa. Järkytyin myös Cinnan kuolemasta, Cinna kun on yksi mun suosikkihahmoista. Mäkin oon aika lailla samoilla linjoilla, luulisin että 2200 tai jotain sellasta. Capitolissahan on kaikkia semmosia hienoja juttuja mitä ei vielä ole keksitty, niin niiden keksimiseen menee aikaa Smile Tajusitteko ? Very Happy
foxface
foxface

Viestien lukumäärä : 16

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa