Leffahypetys
+29
foxface
Leffa Poju
ellastina
FALLLEN
TheHunter
Jemma
Firesong
Frost
Lileih
Alegría
Vauna
thegirlonfire
Jude
renegade
Rue
Zey
HeidiF
RedPepper
fan4ever
katniss
Sopuli
sheila
Finnick
liisa
catnip
bird
ssintti
Tribuutti
Mira
33 posters
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Leffahypetys
Tuo ininä oli kyllä mielenkiintoinen, mun kaveri itseasiassa kuiskasi mulle, että soiko mullakin korvat, kun se luuli omien korviensa soivan. :DDDDMira kirjoitti:Mieleen jäi myös räjähdyksen jälkeinen korkea ääni. Itsellä on jatkuva tinnitus toisessa korvassa, joten tiiän kun sanon, että ääni oli just oikeenlainen. :'D Hetken jo mietin et kuuluuko se oman pään sisältä, mut tajusin kyl, ettei se niin kovaa voi kuulua. :D
liisa- Viestien lukumäärä : 13
mua ärsyttää niin paljon, että elokuva oli sensuroitu lapsille. eihän siinä mitään nähnyt kun kamera heiluu
'katnissilla on niin kiire ettei se ehdi jäädä katselemaan' bullshit. mun mielestä elokuva ois saanu olla ensinnäkin korkeempi ikärajainen ja vähän enemmän kirjan tapahtumia. mutta pitihän se kyllä arvata ettei tää elokuva yllä ihan kirjan tasolle kun kirjat on niin mahtavia. en hauku elokuvaa lyttyyn mutta kyllä siinä oli vikaakin.
'katnissilla on niin kiire ettei se ehdi jäädä katselemaan' bullshit. mun mielestä elokuva ois saanu olla ensinnäkin korkeempi ikärajainen ja vähän enemmän kirjan tapahtumia. mutta pitihän se kyllä arvata ettei tää elokuva yllä ihan kirjan tasolle kun kirjat on niin mahtavia. en hauku elokuvaa lyttyyn mutta kyllä siinä oli vikaakin.
foxface- Viestien lukumäärä : 16
foxface kirjoitti:mua ärsyttää niin paljon, että elokuva oli sensuroitu lapsille. eihän siinä mitään nähnyt kun kamera heiluu
Yhdyn tähän. Runsaudensarvella ei nähnyt paljoakaan mitään, kun kamera heilui ja silmissä alkoi heitellä sen vuoksi. 12 oli minusta vähän liian alhainen ikäraja, koska jos siitä jotkut pelkotiloja saivat. Mutta hyvä elokuva kyllä oli, tykkäsin. Ärsytti vaan, kun seuraavana päivänä kamujen kanssa asiasta koulussa puhuttiin, rupesivat ihmiset riitelemään ikärajan suhteen.. Jokaisella olkoon oma mielipiteensä asiasta.
Clearwater- Viestien lukumäärä : 21
Mun mielest kameran heiluminen areenalla oli ihan hyvä. Ois ollu kiva jos ois näkyny enemmän mut eihän ole oleellista nähdä sitä paljoa. Kunhan tietää mitä tapahtuu. Mutta alussa vyöhykkeellä mua ärsytti ku kamera heilu ku Katniss meni sinne metsään ja ylitti sen sillan.
Kamera heilui aika monessa kohdassa, ja tuo kohtakin minuakin ärsytti. Valkokangas on iso ja kun kuva heiluu, ei siitä mitään selvää saa.
Clearwater- Viestien lukumäärä : 21
foxface kirjoitti:mun mielestä elokuva ois saanu olla ensinnäkin korkeempi ikärajainen ja vähän enemmän kirjan tapahtumia.
Mustakin oli tyhmää, kun siinä ei ollu yhtään melkein kirjasta, esim. Katnissin nestehukka alussa. Miks leffat ei vois vaan uskoa sitä kirjaa ja sen mukaan tehä
Elokuvasta ei voi tehdä 5 tuntista. Elokuva kuvattu katnissin silmin. Ja siinä tappelu vaiheessa katniss on niin shokissa että ei ihan ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu. Heiluvakamera sentakia oli minusta areenalla hyvä. Oleellista ei ole miltä se näytti tai kuvattu. Vaan se mitä tapahtuu. Ja sen siitä ymmärsi myös ne jotka ei kirjaa ole lukenut. Samoin Pelinjärjestäjien valvontahuone. Joka kirjaa ei ole lukenut, voi helposti unohtaa että sitä peliä ohjaillaan. Myöskään nestehukka ei ole minusta niin oleellinen että leffaan sitä laitettaisiin. Elokuvassa Katnissille tapahtuu muuta mistä katsoja voi päätellä että ei ole ruusuilla tanssimista.
Monet valitteli Madin puttumista mutta minua harmittaa enemmänkin sysimarjan uutinen että bonnieta ei ehkä tulekkaan. Minusta se on juonen kannalta paljon oleellisempi hahmo kuin Mad. Vaikka Madilla onkin paikka lukijoiden sydämmissä mutta ei mielestäni ollut jatkon kannalta niin oleellinen, että olisi tarvinnut leffaan tulla. Toisin kuin Bonnie.
Monet valitteli Madin puttumista mutta minua harmittaa enemmänkin sysimarjan uutinen että bonnieta ei ehkä tulekkaan. Minusta se on juonen kannalta paljon oleellisempi hahmo kuin Mad. Vaikka Madilla onkin paikka lukijoiden sydämmissä mutta ei mielestäni ollut jatkon kannalta niin oleellinen, että olisi tarvinnut leffaan tulla. Toisin kuin Bonnie.
Musta leffa oli tosi hyvä. Se kamerajuttu ärsytti muakin, mut ei se lopulta niin paljon haitannu. Ärsyttävämpää oli se, ettei lopusta näytetty paljon mitään, vaan lyhyitä pätkiä jotka kerto, mistä oli kyse. Mut hyvä kun se on nyt DVD:llä, että voi nähä millon vaan!
Munkaan mielestä nestehukka ei ollut oleellinen. Se olisi vienyt leffassa aikaa vaan kaikelta muulta, paljon tärkeemmältä. Sitä paitsi kirjassa Katnissin nestehukka vie muistaakseni jopa päivän tai pari ja kirjassa se vie suunnilleen sivun tai pari. Elokuvassa siihen tarvitsisi jonkin verran aikaa, koska nestehukka ei kuitenkaan ihan hetkessä iske.
Mä ihmettelen tota Bonnie-juttua. Twillistä ei kuitenkaan mainittu mitään, joten eniten kummastuttaa se, että jos Twill on mukana, niin miksei Bonnie voisi olla? Mutta voi olla, ettei Twillkään ole mukana ja se vaatisi jo joitain muutoksia juoneen. Mutta jos Twill on mukana ilman Bonnieta niin en näe juonen kannalta mitään ongelmaa. Twill olisi ihan hyvin voinut lähteä Vyöhykkeeltä 8 yksinkin (ja pystyisi jopa liikkumaan nopeammin ilman Bonnieta, joka oli loukannut jalkansa), mutta harmillista on, jos Bonnie puuttuu. :/
Mä ihmettelen tota Bonnie-juttua. Twillistä ei kuitenkaan mainittu mitään, joten eniten kummastuttaa se, että jos Twill on mukana, niin miksei Bonnie voisi olla? Mutta voi olla, ettei Twillkään ole mukana ja se vaatisi jo joitain muutoksia juoneen. Mutta jos Twill on mukana ilman Bonnieta niin en näe juonen kannalta mitään ongelmaa. Twill olisi ihan hyvin voinut lähteä Vyöhykkeeltä 8 yksinkin (ja pystyisi jopa liikkumaan nopeammin ilman Bonnieta, joka oli loukannut jalkansa), mutta harmillista on, jos Bonnie puuttuu. :/
No jos ne ei vaikka saanu Bonielle näyttelijää? vaikka outoa se kyllä silti on. Jos siellä on Twill, niin Bonnie ei oo niin oleellinen, Twill voi kertoa kolmestatoista yksinkin. Mutta molemmat...?
Musta tuntuu kyllä, että näyttelijöistä ei olisi koskaan pulaa, mutta mistä sitä tietää. Kyseessä voi olla säästösyyt, vaikka yhden näyttelijän pois jättämisellä, varsinkaan noin pienen roolin, tuskin säästä paljon. Todennäköisesti käsikirjoitukseen on vain tehty jokin muutos, joka jättää hänet ulkopuolelle (jos huhu nyt siis pitää paikkansa!).
Vihan liekit
Minäpä jatkan tänne pitkästä aikaa keskustelua uuden leffan merkeissä. Olin itse katsomassa sen tänään ennakkonäytöksessä ja upeahan se oli! (: Areenakohtaukset tempas mukaansa niin että huhhuh, olis varmasti jääny popparit siinä vaiheessa syömättä jos olis sellasia mukana ollu. Näyttelijävalinnat oli kyllä menny aivan nappiin niin kuin odotinkin. Aika paljon pieniä muutoksia oli leffaan tehty, häiritsivätkö ne teitä? Mun mielestä kapinan tuleminen Katnissin tietoon toimi ihan hyvin ilman Bonnieta ja Twilliäkin. Peli alkoi aika eri tavalla kuin kirjassa kun käytännössä kaikki tribuutit osasivatkin uida, mutta ymmärrän kyllä että se oli dramaturgisesti parempi ratkaisu eikä asia mua sinänsä häirinnyt.
Sen sijaan huomasin ärsyyntyväni paljon mitättömämmiltä tuntuvista muutoksista, esim. siitä että Gale ja Katniss suuteli monta kertaa. Oonko ainoa jota se häiritsi? :'D Ja se, ettei Plutarch näyttänyt Katnissille matkijanärheä tai vihjannut keskiyöstä. Toisaalta se ei ois ehkä toiminut yhtä hyvin kuin kirjassa ja olis saattanut viedä leffassa yllätyksellisyyttä niiltä, jotka ei oo lukenut kirjaa.
Sen sijaan huomasin ärsyyntyväni paljon mitättömämmiltä tuntuvista muutoksista, esim. siitä että Gale ja Katniss suuteli monta kertaa. Oonko ainoa jota se häiritsi? :'D Ja se, ettei Plutarch näyttänyt Katnissille matkijanärheä tai vihjannut keskiyöstä. Toisaalta se ei ois ehkä toiminut yhtä hyvin kuin kirjassa ja olis saattanut viedä leffassa yllätyksellisyyttä niiltä, jotka ei oo lukenut kirjaa.
Minty- Viestien lukumäärä : 1
^ joo, oli kyllä hyvä elokuva! mun mielestä parempi kun ensimmäinen oli, eli ehkä oli ihan hyvä että ohjaaja vaihtu :)oli muuten tosi kivaa ennakkogaalassa, ihana pinssi ja yllätyspussi! toivottavasti semmonen ens kerrallakin järjestetään, ehkä joku näyttelijä ois paikalla?
mutta takasin elokuvaan. mua ärsytti kanssa ihan pikkujutut kuten se että plutarch ei vilauttanu sitä kelloa siellä juhlissa katnissille (kohta josta pidin kirjassa), se myös häiritsi kun katniss avasi sen peetaa antaman medaljongin niin ne kuvat sen sisällä näytti... oudoilta? hääjuttu meni jotenkin melkein ohi, siihen ei kauheesti perehdytty kuten kirjassa en nyt ees muista kaikkea, jotenkin olin niin shokissa :Dtoteutus oli parempi, ei oltu niin paljon sensuroitu ja oli enemmän kirjan näköinen mun mielestä
mutta takasin elokuvaan. mua ärsytti kanssa ihan pikkujutut kuten se että plutarch ei vilauttanu sitä kelloa siellä juhlissa katnissille (kohta josta pidin kirjassa), se myös häiritsi kun katniss avasi sen peetaa antaman medaljongin niin ne kuvat sen sisällä näytti... oudoilta? hääjuttu meni jotenkin melkein ohi, siihen ei kauheesti perehdytty kuten kirjassa en nyt ees muista kaikkea, jotenkin olin niin shokissa :Dtoteutus oli parempi, ei oltu niin paljon sensuroitu ja oli enemmän kirjan näköinen mun mielestä
foxface- Viestien lukumäärä : 16
Mun kaveri ihmetteli miten olin leffan jälkeen ihan hiljaa. En vaan saanu mitään järkevää ajatusta aikaseks! Tuntuu et vuorotellen itkin ja nauroin leffan aikana. Ja oli se aika siistiä katsoa leffaa 5000 ihmisen keskellä ja oli ihan oma tunnelmansa LA:ssa.
Musta on ihanaa, miten uskollisena leffa pysy kirjalle! Tosi pieniä muutoksia ja tosi vähän puuttui ja paljon oli vuorosanoja suoraan kirjasta, ihanaa! Oli myös hienoa miten fanien juttuja on otettu huomioon leffassa, esim. Effien huudahdus mahongista ja Senecan "herra parta" hirtetyllä nukella. Kaikki näyttelijät on parhaita ikinä. Samkin on ihan liian vaatimaton, sehän on tydellinen Finnick!!
Mikä oli teistä paras kohtaus ja miksi? Mä en kyllä sellaista itse osaa sanoa. Mut pitää sanoa, että kantelunärhi-kohtaus oli aivan järkyttävä! Siis hyvällä tavalla, sen kuuluukin olla järkky. Meni kylmät väreet koko sen ajan. Ja hei, Annietakin näytettiin siinä!
Musta on ihanaa, miten uskollisena leffa pysy kirjalle! Tosi pieniä muutoksia ja tosi vähän puuttui ja paljon oli vuorosanoja suoraan kirjasta, ihanaa! Oli myös hienoa miten fanien juttuja on otettu huomioon leffassa, esim. Effien huudahdus mahongista ja Senecan "herra parta" hirtetyllä nukella. Kaikki näyttelijät on parhaita ikinä. Samkin on ihan liian vaatimaton, sehän on tydellinen Finnick!!
Mikä oli teistä paras kohtaus ja miksi? Mä en kyllä sellaista itse osaa sanoa. Mut pitää sanoa, että kantelunärhi-kohtaus oli aivan järkyttävä! Siis hyvällä tavalla, sen kuuluukin olla järkky. Meni kylmät väreet koko sen ajan. Ja hei, Annietakin näytettiin siinä!
En malta odottaa uusinta (ja viimeistä) elokuvaa!
Katriina- Viestien lukumäärä : 1
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa